twee handen die een lachende smilie van papier vasthouden

De beste in klanttevredenheid

Voor het twaalfde jaar op rij zijn klanten van Handelsbanken in Nederland, in vergelijking met de Nederlandse grootbanken, het meest tevreden over hun bank.

Dit blijkt uit onderzoek dat werd uitgevoerd door het onafhankelijke internationale marktonderzoeksbureau EPSI Rating Group.
Publicatiedatum 21 oktober 2024
Leestijd: 1 minuut
----------------------------------------
In augustus en september zijn door EPSI Rating Group in totaal 3.236 telefonische en/of online enquêtes afgenomen onder klanten van banken in Nederland. In de EPSI-klanttevredenheidsindex scoort Handelsbanken onder haar particuliere klanten 78,6, iets hoger dan vorig jaar (78). Voor de Nederlandse bankensector als geheel ligt deze tevredenheidsscore beduidend lager, op 68,2.

Bij zakelijke klanten scoort Handelsbanken met 78,4 (77,4) ook iets hoger dan vorig jaar. Het sectorgemiddelde ligt op 66,2. Handelsbanken heeft met deze scores, in vergelijking met de Nederlandse grootbanken, de hoogste klanttevredenheid, zowel onder particuliere als zakelijke klanten. Johan Parmler van EPSI zegt hierover: “Handelsbanken behoudt haar toppositie op de klanttevredenheidsindex, zowel in het particuliere als in het zakelijke segment.

Dit is te danken aan de visie van de bank, waarin de persoonlijke relatie voorop staat. Handelsbanken wordt gezien als een bank die dichtbij haar klanten staat. Hiermee heeft Handelsbanken de winnende formule in handen om, vergeleken met de grootbanken, de verwachtingen van haar klanten waar te maken.”
Het spreekt voor zich dat wij heel erg blij zijn met de klanttevredenheidsscores en de feedback die u als klant ons geeft.

Heeft u dit jaar meegedaan aan het klanttevredenheidsonderzoek, dan willen wij u hiervoor hartelijk danken!

Lees verder voor meer informatie over het  van de EPSI Rating Group.