Amsterdam, 18 september 2024
Voor het twaalfde jaar op rij zijn klanten van Handelsbanken in Nederland, in vergelijking met de Nederlandse grootbanken, het meest tevreden over hun bank. Dit blijkt uit onderzoek onder particuliere en zakelijke klanten van alle banken in Nederland, uitgevoerd door het onafhankelijke internationale marktonderzoeksbureau EPSI Rating Group.
In de EPSI-klanttevredenheidsindex scoort Handelsbanken onder haar particuliere klanten 78,6, iets hoger dan vorig jaar (78). Voor de Nederlandse bankensector als geheel ligt deze tevredenheidsscore beduidend lager, op 68,2. Bij zakelijke klanten scoort Handelsbanken met 78,4 (77,4) ook iets hoger dan vorig jaar. Het sectorgemiddelde ligt op 66,2. Handelsbanken heeft met deze scores, in vergelijking met de Nederlandse grootbanken, de hoogste klanttevredenheid, zowel onder particuliere als zakelijke klanten.
"Het onderzoek toont aan dat het algemene niveau van klanttevredenheid in de bankensector stabiel is, ondanks de turbulente en onvoorspelbare zakelijke omgeving van de afgelopen jaren", aldus Johan Parmler van EPSI. "Handelsbanken behoudt haar toppositie op de klanttevredenheidsindex, zowel in het particuliere als in het zakelijke segment. Dit is te danken aan de visie van de bank, waarin de persoonlijke relatie voorop staat. Handelsbanken wordt gezien als een bank die dichtbij haar klanten staat. Hiermee heeft Handelsbanken de winnende formule in handen om, vergeleken met de grootbanken, de verwachtingen van haar klanten waar te maken."
Voor het twaalfde jaar op rij zijn klanten van Handelsbanken in Nederland, in vergelijking met de Nederlandse grootbanken, het meest tevreden over hun bank. Dit blijkt uit onderzoek onder particuliere en zakelijke klanten van alle banken in Nederland, uitgevoerd door het onafhankelijke internationale marktonderzoeksbureau EPSI Rating Group.
In de EPSI-klanttevredenheidsindex scoort Handelsbanken onder haar particuliere klanten 78,6, iets hoger dan vorig jaar (78). Voor de Nederlandse bankensector als geheel ligt deze tevredenheidsscore beduidend lager, op 68,2. Bij zakelijke klanten scoort Handelsbanken met 78,4 (77,4) ook iets hoger dan vorig jaar. Het sectorgemiddelde ligt op 66,2. Handelsbanken heeft met deze scores, in vergelijking met de Nederlandse grootbanken, de hoogste klanttevredenheid, zowel onder particuliere als zakelijke klanten.
"Het onderzoek toont aan dat het algemene niveau van klanttevredenheid in de bankensector stabiel is, ondanks de turbulente en onvoorspelbare zakelijke omgeving van de afgelopen jaren", aldus Johan Parmler van EPSI. "Handelsbanken behoudt haar toppositie op de klanttevredenheidsindex, zowel in het particuliere als in het zakelijke segment. Dit is te danken aan de visie van de bank, waarin de persoonlijke relatie voorop staat. Handelsbanken wordt gezien als een bank die dichtbij haar klanten staat. Hiermee heeft Handelsbanken de winnende formule in handen om, vergeleken met de grootbanken, de verwachtingen van haar klanten waar te maken."