Voor mobiel bankieren zijn de volgende beveiligingsmaatregelen belangrijk:
- Zet automatische app-updates aan om ervoor te zorgen dat uw Handelsbanken Particulier Mobiel Bankieren App is uitgerust met de nieuwste veiligheidsmaatregelen. Installeer dus altijd direct de updates van de Handelsbanken Particulier Mobiel Bankieren App.
- Log onmiddellijk uit nadat u klaar bent met het gebruik van de app.
- Vermijd het gebruik van de Handelsbanken Particulier Mobiel Bankieren App via een onbeveiligde (openbare) wifi-verbinding. Gebruik altijd het 4G- of 5G-netwerk van uw mobiele provider.
- Controleer regelmatig uw toestelregistraties. Dit kunt u doen wanneer u inlogt in internetbankieren en kiest voor de optie ‘Mobielbankieren’ en vervolgens ‘geregistreerde toestellen’.
- Let op dat u alleen apps van een officiële uitgever installeert (zoals de App Store en Google Play). Hierdoor houdt u uw smartphone zo veilig mogelijk.
- Breng geen wijzigingen aan in het besturingssysteem van uw mobiel. Daar wordt de algehele beveiliging van uw mobiel door aangetast.
- Meld zo spoedig mogelijk aan uw provider wanneer u uw mobiel bent verloren of wanneer uw mobiele telefoon is gestolen. Zorg dat de sim-kaart meteen wordt geblokkeerd en maak de telefoon leeg (wipen). U kunt ook uw toestel direct ‘deactiveren’ in het
.